Seadas - prženi ravioli punjeni sirom sir moze po izboru

footo:recepti.hr

Ni slatki ni slani - umjereni, zapravo za sve one koji bi jeli nešto slatko, ali da nije zakusno, kremasto, teško, tortasto... Da, ima i takvih ljubitelja slatkiša. Seadas su tipični sardinijski ravioli pastirskog porijekla - osnov je božanstvena, svježa, ovčja ili kozja skuta (ricotta), zaslađeni su tek kapljicama meda od ružmarina, kadulje ili lavande. Dobila sam izvanrednu kozju skutu sa stancije Komparička iz blizine Pule. Povratak kući i razmišljanje što napraviti od ovog božjeg dara a da se njegova izvornost ničim ne pokvari. I sjetih se - seadas

Sastojci  4 osobe
300 g glatkog brašna
60 g svinjske masti
na vrh noža sode bikarbone i soli
150g vode
200 - 300 g skute (kozje, ovčje, kravlje) ili kombinacije skute i jačih sireva
3 dl (cca) ulja za prženje

Priprema
Tijesto za ove raviole je veoma poznato - koristi se za slane torte, piadine, tartove. Fantastično je - podatno, lako se mijesi i vrlo je ukusno. Zamijesite tijesto od 300 g brašna, 60 g svinjske masti, na vrh noža soli i sode bikarbone (moj dodatak) i cca 150 g vode. Zamotajte u foliju i pustite da se odmori barem pola sata
Tijesto razvaljajte što tanje - izrežite diskove od 10 centimetara i  zatim ih napunite. Ja sam, ovog puta, imala prekrasnu  kozju skutu i na nju sam naribala samo malo limunove korice. Međutim, punjenja mogu biti što vam srce želi : npr. mješavina skute i fete, slani sir, fina šunka i skuta itd. itd. Ako želite slatke varijante - zasladite. Pazite jedino da punjenje ne bude vlažno.  Preklopite s diskom, pritisnite malo prstima i onda zaokružite, zapravo zalijepite sa vilicom
Pržite u dubokoj masnoći - originalno, to se radilo na svinjskoj masti. I odlično je - prženje na 160 - 170 stupnjeva neće dovesti do izgaranja masnoće, dapače. To je temperatura koju svinjska mast podnosi. Ja sam pržila na kikirikijevom ulju, samo zato što nisam imala dovoljno svinjske masti. Pazite - morate raviole preokrenuti, da se isprže i sa druge strane. Izvadite ih na kuhinjski papir koji će im upiti suvišnu masnoću
Tople raviole nakapajte medom - najbolji su oni mediteranski poput meda od lavande, kadulje, ružmarina. Ali, svaki med je odličan : možete ga samo malo ugrijati zajedno s grančicama ružmarina i onda toploga nakapati po raviolima

Posluživanje
Sjedeći pored grma procvalog ružmarina, ubrala sam par cvjetova zbog boje i ukrasa. A onda je krenula navala na cvjetove i posipanje po raviolima  - ukus je bio fantastičan.
Desert za one, koji poput mene, vole vrlo jednostavne, prirodne kolače.
Ako želite slane varijante - sa dobrim sirom iz slanice kakvim obiluju mnogi krajevi našeg podneblja, probajte, svakako, nakapati jednog s medom. Ta kombinacija slanog i slatkog (meda) je fantastična. Uvjerena sam da ćete nastaviti s ovom starom mediteranskom uzancom

preuzeto:coolinarka.com

Primjedbe